Kort verslag ALV

Op 20 maart heeft de afdeling in aanwezigheid van het bestuur en ongeveer 30 leden een algemene ledenvergadering gehouden. Ter vergadering is Ineke Ammerlaan door de vergadering tot erelid benoemd. Daarnaast zijn Klaas Hitman en Carleen van den Anker beiden door het bestuur tot Lid van Verdienste benoemd. Voor alle drie geldt dat zij van bijzondere betekenis zijn voor de afdeling, waarvoor het bestuur hen zeer erkentelijk is.

De jaarrekening en balans zijn door de penningmeester toegelicht, en op voorstel van de kascontrolecommissie heeft de vergadering het bestuur decharge voor het financiële beleid verleent. De vergadering heeft ingestemd met de begroting voor 2024 en het indexeren van de contributie voor 2025. De nieuwe contributie voor volgend jaar zal op de website en in de Urtica vermeld worden.

Tijdens de vergadering zijn ook de nieuwe statuten besproken. Omdat het quorum niet gehaald werd -daarvoor zouden ongeveer 300 stemgerechtigden aanwezig moeten zijn- konden de statuten niet in stemming gebracht worden. Het bestuur zal op korte termijn een nieuwe (digitale) ALV uitschrijven waar de statuten opnieuw geagendeerd zullen worden. In deze tweede vergadering is een quorum statutair niet meer nodig, en kan er door de aanwezige stemgerechtigden gestemd worden over de nieuwe statuten. Een uitnodiging en de stukken volgen binnenkort.

Na het formele deel van de vergadering hield  Wim Geraedts van de Vlinderstichting een interessante presentatie over de Wespvlinders, en de feromonen die gebruikt worden om de vlinders te lokken.