Renkums Beekdal en Rechten voor de Natuur

Op 12 april is het adviesrapport ‘Stromende Beken Verbinden’, over de toekomst van het Renkums Beekdal, aangeboden aan de overheden. Als KNNV waren we nauw betrokken bij de inhoud van het advies. In een vervolg verkennen we nu met een aantal leden van de Stichting Renkums Beekdal de mogelijkheid om van het Beekdal een Rechtspersoon te maken. De beweging ‘Rechten voor de Natuur’ krijgt internationaal steeds meer weerklank en ook in Nederland worden er diverse gebieden onderzocht op de mogelijkheden (Maas, Waddenzee, de natuur rond Eijsden-Margraten in Zuid-Limburg). Wij hebben nu een concept document opgesteld waarom we dit ook voor het Beekdal willen. Zie hiervoor deze link. Heb je belangstelling om aan dit proces deel te nemen, meld je dan bij Patricia (voorzitter@wageningen-eo.knnv.nl) of Taric (taricschrader@gmail.com).