Nieuwe leden excursie in het Arboretum Oostereng

Op zaterdag 21 september is er speciaal voor nieuwe leden* een excursie in het Arboretum Oostereng, Keijenbergseweg 2T, 6704 PJ in Wageningen (zie ook www.arboretumoostereng.nl ). Dit afgelegen arboretum herbergt meer dan 600 verschillende struiken- en boomsoorten, van jong tot oud. Het is geen aangeharkt park, maar een prachtige plek waar de natuur haar gang kan gaan. Gevallen bladeren en dood hout blijven liggen. Dit zorgt voor een hoge biodiversiteit. Het arboretum is jarenlang verwaarloosd geweest, maar wordt sinds 2011 beheerd door vrijwilligers, waarvan Leo en Paula Goudzwaard (ook KNNV) de initiatiefnemers en trekkers zijn. Op de excursie word je begeleid door de coördinatoren van vier werkgroepen: mossen (André van Lammeren en Roel Lemmens), korstmossen (Christa Heijting), insecten (Jitte Groothuijs) en paddestoelen (Eric Minke).

Het programma ziet er als volgt uit:
09:45 – inloop Keijenbergseweg 2T, Wageningen
10:00 – welkom door bestuur, kennismaking met de KNNV-afdeling en elkaar
10:15 – wandelexcursie met accent op insecten, paddenstoelen, korstmossen en mossen
12:00 – napraten, afronding uiterlijk 12:30 uur

Opgave: Taric Schrader, taricschrader@gmail.com. Dit i.v.m. eventueel annuleren vanwege weersomstandigheden. Kom bij voorkeur op de fiets. Voor auto’s is de parkeergelegenheid op het terrein zeer beperkt.

* Onder ‘nieuwe’ leden verstaan we degenen die sinds 2023 zijn aangemeld, dan wel eenieder die zich ‘nieuw’ voelt en graag een introductie wil meemaken.

Datum & tijd
za 21 september 2024 van 9:45 tot 12:30